Online témák
12–14 éveseknek
Online világhoz kapcsolódó kérdésekről szóló foglalkozás sorozat, melyet évről évre bővítünk. A program keretén belül megvalósuló drámaórák az internet különböző aspektusait tárják fel a diákokkal közösen. Az iskolákba kivihető, osztályteremben játszható 60-90 perces foglalkozások szakértői segítséggel és alapos utánajárással, kutatással készültek, ugyanis szerettük volna a választott témákat a lehető legalaposabban megismerni (szociális, pszichológiai, csoportdinamikai szempontból).
A foglalkozás a cyberbullying, internetes zaklatás témakörét vizsgálja. Milyen veszélyekkel járhat az online világ? Biztonságban vagyunk az interneten? Ugyanolyan felelősséggel jár az, ami az interneten történik? Ha az online világban bántanak az ugyanúgy fáj? Mi különbözteti meg a zaklatást az egyszeri bántalmazástól vagy egy sima konfliktushelyzettől? Mi tartozik a zaklatás kategóriájába? Mennyiben más, ha a zaklatás az online térben történik? Kiket érinthet ez a jelenség? Milyen következményekkel járhat az online zaklatás az áldozatra nézve? Mit tehetünk ellene? Ezekre és hasonló a kérdésekre keressük a választ a foglalkozás során.
Foglalkozás az online térben megjelenő fake news, álhírek problémaköréről. Valóban megkönnyíti az életünket az információáradat, ami online fellelhető? Hogyan tudjuk megkülönböztetni az álhíreket, fake news tartalmakat? És hogyan kerülhetjük el őket? Vajon miért olyan könnyű becsapni valakit egy szándékosan torzított információval? Milyen céllal készülnek az álhírek, mit akarnak elérni velük? Mennyiben nehezebb ma a fiataloknak eligazodni a interneten fellelhető tartalmak között, mint a szüleiknek? Ezeken és hasonló kérdéseken gondolkodunk a fiatalokkal közösen a program során.