Nulla porttitor accumsan tincidunt.
Sed porttitor lectus nibh. Vestibulum ac diam sit amet quam vehicula elementum sed sit amet dui. Curabitur arcu erat, accumsan id imperdiet et, porttitor at sem. Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim.
A közösség, csoport dinamikáját vizsgálja a foglalkozás az egyén szemszögéből. Milyen közösségekbe tartozunk? Mit tekintünk közösségnek? Milyen szerepe van az egyén életében a közösségnek és fordítva: milyen szerepe van az egyénnek a közösség életében. A programon résztvevő diákok átgondolhatják, hogy ők milyen csapatban érzik jól magukat és milyen szerepet vállalnak azokban a közösségekben, amelyeknek tagjai.
Kik a példaképeink? Mi alapján választjuk, és mi mindenben követjük őket? Hol a határ a között, hogy tanulok valakitől és a között, hogy másolom őt? Lehetek kritikus a példaképemmel? Probléma-e, ha nem találok magamnak példaképet?
A drámafoglalkozás témája példaképeink kiválasztásának miértjei és az, hogy meddig lehet elmenni a rajongásban.
Honnan érkeznek a szabályok? Mit irányít a törvény és mit a belső értékrendünk? Létezhet-e közösség szabályok nélkül? Megalkuvás-e, ha elfogadom a szabályokat vagy pont ezeknek köszönhetően tudok eligazodni a világban? Alakíthatom-e a törvényeket, van-e lehetőségem beleszólni az engem érintő kérdésekbe?
A foglalkozás a szabályok és a törvények témakörét járja körül a színház és a dráma eszközeinek segítségével.
Foglalkozás az online térben megjelenő fake news, álhírek problémaköréről. Valóban megkönnyíti az életünket az információáradat, ami online fellelhető? Hogyan tudjuk megkülönböztetni az álhíreket, fake news tartalmakat? És hogyan kerülhetjük el őket? Vajon miért olyan könnyű becsapni valakit egy szándékosan torzított információval? Milyen céllal készülnek az álhírek, mit akarnak elérni velük? Mennyiben nehezebb ma a fiataloknak eligazodni a interneten fellelhető tartalmak között, mint a szüleiknek? Ezeken és hasonló kérdéseken gondolkodunk a fiatalokkal közösen a program során.
A foglalkozás a cyberbullying, internetes zaklatás témakörét vizsgálja. Milyen veszélyekkel járhat az online világ? Biztonságban vagyunk az interneten? Ugyanolyan felelősséggel jár az, ami az interneten történik? Ha az online világban bántanak az ugyanúgy fáj? Mi különbözteti meg a zaklatást az egyszeri bántalmazástól vagy egy sima konfliktushelyzettől? Mi tartozik a zaklatás kategóriájába? Mennyiben más, ha a zaklatás az online térben történik? Kiket érinthet ez a jelenség? Milyen következményekkel járhat az online zaklatás az áldozatra nézve? Mit tehetünk ellene? Ezekre és hasonló a kérdésekre keressük a választ a foglalkozás során.
Az élet elvárt és váratlan eseményeivel foglalkozunk ezen az iskolai programon. Kell-e, lehet-e előre kalkulálni, tervezni a jövőnket a XXI. században? Meddig láthatunk előre és milyen módon táplálkozik a jövőképünk a múltunkból, a hagyományainkból? Mindezt kamaszokra tervezve, játékokkal, képekkel és közös alkotással.
A foglalkozás – egy szabadon értelmezhető színházi jelenet soron keresztül – arra keresi a választ, hogy milyen jelek alapján “olvassuk le” a jelentést akkor, amikor egy előadást nézünk. A kötetlen beszélgetés közben szóba kerülnek a különböző színházi szakmák és mindenki átgondolhatja azt is, hogy ő maga milyen döntéseket hozna, ha előadást készítene.
Vestibulum ac diam sit amet.
Sed porttitor lectus nibh. Vestibulum ac diam sit amet quam vehicula elementum sed sit amet dui. Curabitur arcu erat, accumsan id imperdiet et, porttitor at sem. Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim.